Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
У категорії матеріалів: 13 Показано матеріалів: 11-13 |
Сторінки: « 1 2 |
Сортувати за:
Даті ·
Назві ·
Рейтингу ·
Коментарям ·
Переглядам
Усім відоме твердження, що краса врятує світ, бо ж людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв’я рідної природи, коли почула спів жайворонка і тьохкання солов’я, коли відчула тонкі пахощі бузкового цвіту і медовий аромат білої акації. Людина – жива істота, наділена мисленням, мовленням, здатна створювати знаряддя праці і користуватися ними. Але вона забуває, що є лише частиною природи й Космосу, із законами і силою яких необхідно рахуватися. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею. На жаль, люди забруднюють моря і річки, вирубують ліси і тим змушують Землю хворіти. Небезпека екологічної катастрофи нависла над нашою планетою. Сьогодення стверджує, що необхідно виховувати екологічно свідому особистість. І починати треба з дитячого садочка.
4 квітня 2018 року у ДНЗ № 4 «Дельфін» вихованці групи «Рибка», які відвідують гурток СЮН «Природознавство для дошкільників», провели заняття «Засідання клубу захисників природи». Під час заняття діти вчилися рятувати планету: вчили екологічні знаки, отримували цікаву інформацію, розповідали казку «Ведмедик і зайчик, або пригоди в лісі», поділилися своїми думками в «кріслі мрійника». Але, мабуть найцікавішим завданням для всіх було створення макету Землі, щоб нагадати всім людям, що наша планета хоче бути здоровою та щасливою. Діти фантазували і із непотрібних вже речей виготовили гарні речі (дерева, людей, квіти, маленьких і великих тварин), якими прикрасили свій чудовий глобус – планету своєї мрії.
Хочеться вірити, що всі мої малята зроблять багато добрих справ, стануть справжніми захисниками і друзями нашої планети.
Блакитні простори, зелені ліси — ніде не знайдеш ти такої краси. У космосі є ще багато планет, Немає лишень життя там прикмет. Ти наша домівка, планета Земля, ти гарна і зблизька, красива здаля. Дивуються інші планети всі щиро: «Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!»
Варяниця Анжела, керівник гуртка «Природознавство для дошкільників» |
«Урок — це дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції.»
В.О. Сухомлинський
У Концепції позашкільної освіти та виховання окреслено головну мету позашкільної освіти: «…створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка підлітків до життя в умовах переходу до ринкової економіки при впровадженні якісно нових форм і методів організації позашкільної життєдіяльності учнів, задоволення їх освітніх потреб шляхом залучення до науково – експериментальної, дослідницької, еколого – натуралістичної… та інших видів творчості»
Педагоги Первомайської станції юних натуралістів надають великого значення нововведенням в організації навчальної діяльності учнів, обрали інновації та нововведення за свою програму, однак, основною організаційною формою навчально - виховної роботи в позашкільному навчальному закладі було і залишається гурткове заняття. Питання організації сучасного гурткового заняття не одноразово обговорювалось на педагогічних радах нашого колективу, переглядалися фрагменти занять окремих педагогів. З усього ми дійшли висновку, що процес модернізації освітньої галузі потребує від педагога суттєвих змін і в ціле покладанні заняття, і в системі інформаційних дидактичних засобів навчання.
А тому, хочу виділити три речі:
1. Гурткове заняття завжди було відкриттям істини, пошуком її осмислення. А сучасне гурткове заняття — це організоване педагогом, перш за все, духовне спілкування групи учнів, змістом якого є наукове знання, яке можна застосувати на практиці.
2. Гурткове заняття - це частина життя дитини, тому педагог повинен жити на занятті, бути відкритим до учнів, духовно їх збагачувати.
3. На сучасному гуртковому занятті змінюються стосунки між педагогами і їх вихованцями, встановлюється атмосфера довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею.
Я дуже рада, що в колективі СЮН є педагоги, для яких успіх забезпечується і ефектним початком, що захоплює учнів одразу з появою вчителя, і підбиттям підсумків, і обговоренням досягнутого, і поясненням, і опитуванням… Від першої до останньої хвилини такого заняття все чітко організовано. Педагоги озброюють учнів свідомими, міцними та глибокими знаннями; підвищують виховний ефект навчання; здійснюють всебічний розвиток учнів; формують в дітей самостійну творчу активність, ініціативу як стійкі якості особистості, уміння творчо вирішувати завдання, які зустрічаються в житті; виробляють вміння самостійно вчитися, набувати та поглиблювати або поповнювати знання, працювати з додатковими джерелами, опановувати навички, уміння і творчо застосовувати їх на практиці; формують у вихованців позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні та набутті знань, позитивне ставлення до навчання в позашкільному закладі. Але головне ми ще раз усвідомили, що сучасне гурткове заняття - це особистісно орієнтоване заняття, у центрі якого особистість учня. Наш заклад вчить жити в гармонії з природою, із самим собою, а тому у нас панує особливий мікроклімат, у якому дитині комфортно, добре, затишно. Заслужити в позашкільному навчальному закладі титул «улюбленого керівника гуртків» нелегко, але надзвичайно почесно. Я з гордістю можу констатувати, що цей титул носять однаковою мірою як і досвідчені педагоги – Целіщева В.І., Шевченко О.П., Герега І.Г., Варяниця А.О., Суха В.В., Костенко І.М., так і молоді педагоги – Галуза А.С., Паращук А.В., Бойчева І.С. Приємно відмітити, що троє із них - Шевченко О.П., Варяниця А.О., Галуза А.С. успішно пройшли атестацію та ще раз довели своєю працею, що саме вони відповідають високому званню сучасний педагог – позашкільник. А ще я переконана в тому, що саме зараз настав час справжніх випробувань, пошуку нового змісту освіти, бо зробити нашу державу кращою, із передовою освітою зможуть лише сьогоднішній освічений і творчий педагог та працьовитий учень.
Олена Шевченко, директор Первомайської СЮН. |
Птахи – невід’ємна частина природи. Вони привертають нашу увагу голосами, рухами, красою. Спостерігати за птахами, вивчати їх – надзвичайно цікаво.
Щороку, 1 квітня, в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» проходить Міжнародний День птахів. Чому саме 1 квітня? Бо саме в цей день 1906 року була підписана Міжнародна конвенція по охороні птахів. А ще – це час прильоту пернатих із зимівель. Вперше цей день, як масове дитяче свято, став проводитися в США. Організатором виступив педагог з містечка штату Пенсільванія. Незабаром його підтримала одна з популярних газет «Пітсбургська Телеграфна хроніка», що почала популяризацію Дня птахів.
На передодні цього свята було гамірно і на нашій СЮН. Адже юннати гуртків «Юні друзі природи» та «Еколог-початківець» разом зі своїм керівником Інною Костенко запросили всіх на «Свято зустрічі птахів». Гарно та естетично прибрана зала вабила око, а конкурси, ігри, розваги – закликали всіх охочих долучитися до святкування.
Чого тільки не було на святі: і цікаві історії із життя пернатих, і загадки та вікторини, а ще екологічні ігри та тему свята. Долучилися до свята і дорослі й діти: намалювали малюнки, плакати на тему «Збережемо птахів», виготовили будинки для птахів. Проте чи не найзворушливіше проходила церемонія заклику птахів: діти, тримаючи в руках силуети птахів та виготовлені власноруч квіти, промовляли слова-заклики, а потім прикрашали ними деревце, символізуючи цим настання весни та приліт пернатих друзів. Завершилось свято частуванням дітей свіжоспеченими булочками у формі птахів та хорошим настроєм.
Інформаційний центр БІНОМ |
|
|