«Урок — це дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції.»
В.О. Сухомлинський
У Концепції позашкільної освіти та виховання окреслено головну мету позашкільної освіти: «…створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка підлітків до життя в умовах переходу до ринкової економіки при впровадженні якісно нових форм і методів організації позашкільної життєдіяльності учнів, задоволення їх освітніх потреб шляхом залучення до науково – експериментальної, дослідницької, еколого – натуралістичної… та інших видів творчості»
Педагоги Первомайської станції юних натуралістів надають великого значення нововведенням в організації навчальної діяльності учнів, обрали інновації та нововведення за свою програму, однак, основною організаційною формою навчально - виховної роботи в позашкільному навчальному закладі було і залишається гурткове заняття. Питання організації сучасного гурткового заняття не одноразово обговорювалось на педагогічних радах нашого колективу, переглядалися фрагменти занять окремих педагогів. З усього ми дійшли висновку, що процес модернізації освітньої галузі потребує від педагога суттєвих змін і в ціле покладанні заняття, і в системі інформаційних дидактичних засобів навчання.
А тому, хочу виділити три речі:
1. Гурткове заняття завжди було відкриттям істини, пошуком її осмислення. А сучасне гурткове заняття — це організоване педагогом, перш за все, духовне спілкування групи учнів, змістом якого є наукове знання, яке можна застосувати на практиці.
2. Гурткове заняття - це частина життя дитини, тому педагог повинен жити на занятті, бути відкритим до учнів, духовно їх збагачувати.
3. На сучасному гуртковому занятті змінюються стосунки між педагогами і їх вихованцями, встановлюється атмосфера довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею.
Я дуже рада, що в колективі СЮН є педагоги, для яких успіх забезпечується і ефектним початком, що захоплює учнів одразу з появою вчителя, і підбиттям підсумків, і обговоренням досягнутого, і поясненням, і опитуванням… Від першої до останньої хвилини такого заняття все чітко організовано. Педагоги озброюють учнів свідомими, міцними та глибокими знаннями; підвищують виховний ефект навчання; здійснюють всебічний розвиток учнів; формують в дітей самостійну творчу активність, ініціативу як стійкі якості особистості, уміння творчо вирішувати завдання, які зустрічаються в житті; виробляють вміння самостійно вчитися, набувати та поглиблювати або поповнювати знання, працювати з додатковими джерелами, опановувати навички, уміння і творчо застосовувати їх на практиці; формують у вихованців позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні та набутті знань, позитивне ставлення до навчання в позашкільному закладі. Але головне ми ще раз усвідомили, що сучасне гурткове заняття - це особистісно орієнтоване заняття, у центрі якого особистість учня. Наш заклад вчить жити в гармонії з природою, із самим собою, а тому у нас панує особливий мікроклімат, у якому дитині комфортно, добре, затишно. Заслужити в позашкільному навчальному закладі титул «улюбленого керівника гуртків» нелегко, але надзвичайно почесно. Я з гордістю можу констатувати, що цей титул носять однаковою мірою як і досвідчені педагоги – Целіщева В.І., Шевченко О.П., Герега І.Г., Варяниця А.О., Суха В.В., Костенко І.М., так і молоді педагоги – Галуза А.С., Паращук А.В., Бойчева І.С.
Приємно відмітити, що троє із них - Шевченко О.П., Варяниця А.О., Галуза А.С. успішно пройшли атестацію та ще раз довели своєю працею, що саме вони відповідають високому званню сучасний педагог – позашкільник.
А ще я переконана в тому, що саме зараз настав час справжніх випробувань, пошуку нового змісту освіти, бо зробити нашу державу кращою, із передовою освітою зможуть лише сьогоднішній освічений і творчий педагог та працьовитий учень.
Шевченко, директор Первомайської СЮН.
|