Первомайська міська станція юних натуралістів

Меню сайту
Категорії розділу
Мои статьи [13]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мои статьи

Сучасне заняття - спільна творчість педагога й учня

«Урок — це дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції.»

В.О. Сухомлинський

          У Концепції позашкільної освіти та виховання окреслено головну мету позашкільної освіти: «…створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка підлітків до життя в умовах переходу до ринкової економіки при впровадженні якісно нових форм і методів організації позашкільної життєдіяльності учнів, задоволення їх освітніх потреб шляхом залучення до науково – експериментальної, дослідницької, еколого – натуралістичної… та інших видів творчості»

     Педагоги Первомайської станції юних натуралістів надають великого значення нововведенням в організації навчальної діяльності учнів, обрали інновації та нововведення за свою програму, однак, основною організаційною формою навчально - виховної роботи в позашкільному навчальному закладі було і залишається гурткове заняття. Питання організації сучасного гурткового заняття не одноразово обговорювалось на педагогічних радах нашого колективу, переглядалися фрагменти занять окремих педагогів. З усього ми дійшли висновку, що процес модернізації освітньої галузі потребує від педагога суттєвих змін і в ціле покладанні заняття, і в системі інформаційних дидактичних засобів навчання.

А тому, хочу виділити три речі:

1. Гурткове заняття завжди було відкриттям істини, пошуком її осмис­лення. А сучасне гурткове заняття — це організоване пе­дагогом, перш за все, духовне спілкування групи учнів, змістом якого є наукове знання, яке можна застосувати на практиці.

2. Гурткове заняття - це частина життя дитини, тому педа­гог повинен жити на занятті, бути відкритим до учнів, духовно їх збагачувати.

3. На сучасному гуртковому занятті змінюються стосунки між педагогами і їх вихованцями, встановлюється атмосфера довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею.

      Я дуже рада, що в колективі СЮН є педагоги, для яких успіх забезпе­чується і ефектним початком, що захоплює учнів одразу з появою вчителя, і підбиттям підсумків, і обгово­ренням досягнутого, і поясненням, і опитуванням… Від пер­шої до останньої хвилини такого заняття все чіт­ко організовано. Педагоги озброюють учнів свідомими, міцни­ми та глибокими знаннями; підви­щують виховний ефект навчання; здійснюють все­бічний розвиток учнів; формують в дітей само­стійну творчу активність, ініціативу як стійкі якості особистості, уміння творчо вирішувати завдання, які зустрічаються в житті; виробляють вміння самостійно вчитися, набувати та поглиблювати або поповнювати знан­ня, працювати з додатковими джерелами, опановувати навички, уміння і творчо застосовувати їх на практиці; фор­мують у вихованців позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні та набутті знань, позитивне ставлення до навчання в позашкільному закладі. Але головне ми ще раз усвідомили, що сучасне гурткове заняття - це особистісно орієнтоване заняття, у центрі якого особистість учня. Наш заклад вчить жити в гармонії з природою, із самим собою, а тому у нас панує особливий мікроклімат, у якому дитині комфортно, добре, затишно. Заслужити в позашкільному навчальному закладі титул «улюбленого керівника гуртків» нелегко, але надзвичайно почесно. Я з гордістю можу констатувати, що цей титул носять однаковою мірою як і досвідчені педагоги – Целіщева В.І., Шевченко О.П., Герега І.Г., Варяниця А.О., Суха В.В., Костенко І.М., так і молоді педагоги – Галуза А.С., Паращук А.В., Бойчева І.С.

      Приємно відмітити, що троє із них - Шевченко О.П., Варяниця А.О., Галуза А.С. успішно пройшли атестацію та ще раз довели своєю працею, що саме вони відповідають високому званню сучасний педагог – позашкільник.

      А ще я переконана в тому, що саме зараз настав час справжніх випробувань, пошуку нового змісту освіти, бо зробити нашу державу кращою, із передовою освітою зможуть лише сьогоднішній освічений і творчий педагог та працьовитий учень.

Шевченко, директор Первомайської СЮН.

Категорія: Мои статьи | Додав: Unnat (02.04.2018)
Переглядів: 215 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • © 2024